Wil jij als ondernemer zichtbaar zijn op het internet? Dan mag een goede website natuurlijk niet ontbreken. Dit geldt niet alleen voor een bedrijf dat ook haar producten online wil gaan verkopen, maar ook voor de plaatselijke bakker die een bepaalde aanbieding onder de aandacht wil brengen bij een breder publiek. Een website is namelijk een digitaal visitekaartje voor je bedrijf en in de huidige tijd dus absoluut onmisbaar. Maar hoe maak je nu een WordPress website?
Kies een goede domeinnaam
Voordat je een WordPress website kunt maken, heb je natuurlijk eerst een goede domeinnaam nodig. Belangrijk is dat je weet dat deze naam achteraf niet meer kan worden aangepast en dus raakvlak moet hebben met wat je doet. Om terug te komen op de plaatselijk bakker, is het wel belangrijk dat de bezoeker op basis van de URL kan zien wat het bedrijf ongeveer doet. Nadat je een domeinnaam hebt gekozen, is het belangrijk om ook een goede hostingpartij te vinden. Een website is natuurlijk leuk, maar zonder hosting kan niemand je website vinden.
Installeren van WordPress
Nadat je een domeinnaam hebt vastgelegd en ook een hostingpartij hebt gekozen, is het tijd om WordPress te gaan installeren. WordPress is als het ware een software pakket, dat wordt geïnstalleerd op je domeinnaam, waarmee je uiteindelijk je website gaat maken. Nadat dit is geïnstalleerd, kun je kiezen voor een standaard thema of kun je zelf aan de slag met het ontwerpen van het design. Nadat je het thema hebt gekozen, is het zaak om de website te gaan bouwen. Dit doe je aan de hand van teksten en afbeelding, zodat je bezoeker letterlijk kan zien en ook lezen waar je website over gaat.
Weinig tot geen kennis? Besteed het uit!
De website is voor een ondernemer van essentieel belang. Sterker nog, voor veel bedrijven is de website een onmisbaar onderdeel, omdat ze via deze weg de meeste omzet binnenhalen. Dit hoeft niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk producten of diensten verkopen via de website, maar het binnenhalen van leads en deze vervolgens opvolgen door het sturen van een offerte is een goed voorbeeld. Een bedrijf dat zonnepanelen plaatst, heeft er namelijk belang bij om zoveel mogelijk offertes te mogen opmaken. Je kunt je dus wel voorstellen wat de impact is op het moment dat ze via de website geen leads meer binnenhalen. Het is daarom dus ook aan te raden om je website te laten maken door een professional, zodat je zeker weet dat alles goed wordt geprogrammeerd.